Algemene werkwijze

Wat kun je verwachten bij VoedingsRijk?

Een persoonlijk voedingsadvies afgestemd op jouw situatie en de doelen die jij wilt bereiken. Dus géén standaard advies of een onpersoonlijk  afvalprogramma met poeders en shakes. Nee, bij VoedingsRijk draait het om gezonde en volwaardige voeding. Passend bij jouw situatie en dus goed inpasbaar in jouw dagelijks leven.

Hoe ga ik te werk?  

We beginnen altijd met een persoonlijk intakegesprek. Ik stel veel vragen over je huidige eet- en leefgewoonten, mogelijke gezondheidsklachten, smaakvoorkeuren en nog veel meer. Zo krijg ik een goed beeld van jou en jouw leven. We bespreken wat je doel is en wat de beste weg voor jou is om dat doel met succes te bereiken.

Eetdagboek: inzicht in je eigen voedingspatroon 

In een eetdagboek hou je nauwkeurig bij wat je nu precies op welke momenten van de dag eet en drinkt. Door dit gedurende 2 weken bij te houden krijg je een goed inzicht in je eigen voedingspatroon. Bovendien kan ik precies berekenen hoeveel en in welke verhouding je voedingsstoffen als koolhydraten, vetten en eiwitten binnenkrijgt. Inzicht in je huidige eetpatroon en -gewoonten vormt vaak dé basis voor een gedegen voedingsadvies.

Meten is weten!

Wat jouw doel ook is, het is goed om te weten wat jouw uitgangspositie is. Ieder mens is anders en dat geldt ook voor jouw lichaamssamenstelling. VoedingsRijk werkt met geavanceerde meetapparatuur in de vorm van de medisch gecertificeerde Body Composition Monitor. Deze meet niet alleen je gewicht, maar ook je vet- en spierpercentage, BMI (body mass index) en je basaal metabolisme.

Metingen vinden plaats  aan de hand van de zogeheten ‘bio-elektrische impedantie’. Een zwakke stroom wordt door je gehele lichaam gestuurd, waarbij verschillende weerstanden in weefsels en spieren worden gemeten en vergeleken. Zo wordt het zogeheten Visceraal vetniveau gemeten: het diepe vetweefsel, dat zich vasthecht aan organen en buikwand, ook wel het gevaarlijke vet genoemd. Daarnaast wordt ook het basaal metabolisme gemeten. Dit is de minimale hoeveelheid energie die een mens nodig heeft voor het dagelijks functioneren. Dit is dus een prima referentie voor dieetopvolging, afvallen, aankomen en een analyse daarvan. Meting van je spierpercentage tenslotte is niet alleen van belang bij afvallen, maar bijvoorbeeld ook voor voedingsadvies en -begeleiding bij sporten en bewegen.

Kortom, een uitgebreide meting om de VoedingsRijke adviezen en begeleiding nog beter op jouw persoonlijke situatie af te stemmen voor het beste resultaat!


																													
  • Product image

    Fit en slank

    Op je streefgewicht komen en behouden. Samen kijken we waar jij je prettig bij voelt en wat je nodig hebt qua stimulans en begeleiding.
    Lees meer >
  • Product image

    VoedingsRijk aanbod 

    VoedingsRijk biedt je een scala aan mogelijkheden om je te helpen met het bereiken van jouw doel.
    Lees meer >
  • Product image

    Sport en voeding

    Er zijn veel factoren waar je als sporter rekening mee moet houden om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen voor jouw optimale sportprestatie.
    Lees meer >